torsdag 16 oktober 2014

Skrivpuff- Upprepa

Vardagsupprepningar

Vakna nu vännen, klockan är sju, dags att vakna!
Nu måste du stiga upp, kom nu! Låt mig slippa upprepa en gång till.
Hej då, ses ikväll!
Godmorgon! God morgon. Hej. hej. Godmorning.
Ja visst, det är bra med mig. Hur står det till med dig?
Känner du dig dålig. oj då. Krya på dig!
Mm,ja vädret är verkligen dåligt. De säger att vintern kommer att bli gräsligt kall.
Jag hämtar kaffe, vill du ha?
Vad är det för fel på kopiatorn?
Har du en laddare?
Mejlar du det till mig. Ja mejla det till mig. Jag mejlade dig igår. Skickade du ett mejl?
Hej då. Tack för idag, hej då!
Hallå, är någon hemma?
Snälla kan du plocka ur diskmaskinen?
Men vad här ser ut, du måste städa ditt rum. Varför slänger du din kläder på golvet?
Maten är klar. Kom och ät!
Hur var det i skolan idag? Har du några läxor? Hur var det på jobbet?
Tack för maten.
Nej tack, jag upprepar, nej tack, jag vill inte starta någon prenumeration.
Ååå vad jag är trött!
God natt, puss, puss. Älskar dig.

http://skrivpuff.blogspot.se/






1 kommentar: