söndag 12 oktober 2014

Nu börjar det!

Jag har känt det inom mig ända sedan jag var barn."Jag vill skriva nu!

Jag har alltid älskat att skriva uppsatser i skolan. Älskat att skriva brev (på den tiden man gjorde det).  Har alltid haft lättare att uttrycka mig i text än i talade ord.

På äldre dagar jag tänkt att jag borde sätta igång på allvar. Att åtminstone skriva för mig själv. Visst borde jag väl kunna skapa en bra historia? Det finns ju så många historier där ute som bara väntar på att bli berättade.

Jag har börjat många, många gånger. Det har varit väldigt olika idéer allt ifrån deckare, barnberättelser och kåserier. Det finns många påbörjade dokument i min dator men jag fastnar dock alltid och tappar lusten.

Nu ska jag utmana mig själv att skriva här varje dag och delta i http://skrivpuff.blogspot.se/.

Kanske, kanske kan jag komma igång. Kanske kan en hel sammanhängande historia komma till mig.
Kanske någon där ute kan ge mig tips och vägledning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar